28/2/08

Encara queden catòlics dignes


Este matí m'he quedat a quadres, sorprés, patilifú, fer una fava. Mentre esmorzava un trocet de pà amb sobrassada i formatge i un tallat he llegit una notícia (esta que teniu ací) que quasi fa que l'entrepà m'isca pel nas i el tallat pel llagrimal. Això sí, ha estat una sorpresa agradable. Es veu que a Pineda de Mar (Maresme, Catalunya) ho ha un capellà que està a favor del matrimoni homosexual, la negociació amb ETA, que no hi haja Religió entre les assignatures de l'escola pública i, a més, diu que està emprenyat i molest amb l'actitud dels bisbes espanyols. Ell, Ramon Masachs (el de la foto), és membre actiu del Fòrum Joan Alsina -un grup catòlic reformista i progressista que està tant marginat i amagat dins l'Església que a Girona compta amb la simpatia de tots els ateus i agnòstics- i això ja li pressuposa un cert distanciament de la moral dogmàtica de la jerarquia cristiana dels Blázquez, García Gascó i Rouco Varela. Però mira, no pensava jo que algun capellà podria ser capaç de signar i difondre un escrit tant claret i alhora senzill d'entendre. «Jo estic a favor del matrimoni homosexual, de legislar l'avortament, que no hi hagi concordat Església-Estat, que no hi hagi assignatura de religió catòlica a l'escola, que hi hagi l'assignatura d'educació per a la ciutadania, crec en un final de negociació amb ETA, crec que no perilla cap democràcia pel fet de ser laica, i no estic d'acord amb molts bisbes». Així de bé s'expressa este bon home. Això, a més de saber que li provocarà problemes i penúries pròpies de temps inquisidors dins l'Església, m'ha demostrat hui que el meu ateisme galopant no està renyit amb el reconeixement de gestes honorables com esta dins el món religiós. Llàstima li tinc quan el Bisbe el cride, però enhorabona perquè gent com ell demostren que encara queden catòlics dignes.