27/3/08

Rumors sense resposta


No sé ben be perquè, però en els últims mesos el meu mail s’omple sovint de correus electrònics que tenen com a assumpte i argument suposades «realitats» que parteixen de rumors i què, malgrat esperar el pas del temps, ningú acaba per desvetllar si són o no veritat. Els mitjans de comunicació es comporten (ens comportem) com ho han de fer i no publiquen res de tot això. Seria una aberració periodística fer cas d’una simple veu poc documentada i sense cap tipus de confirmació. Però jo, que tinc la professió que tinc, en part, per canalitzar d’una manera útil la maua curiositat insaciable, no faig altra que acumular dubtes i ganes de saber si tot allò que m’arriba és o no cert. I no siguem hipòcrites: com jo en deuen haver milers.

Què meravellós seria que tot aquest tipus de rumors tingueren resposta confirmada ràpida i real a través del seu protagonista o de documentació aportada per aquells que, sense discriminació, em fan arribar tot aquest tipus de rumors! Què fantàstic seria saber si és cert que Joan Saura i Imma Mayor (a la foto) s’han separat perquè el conseller té un affair amb Marina Llansana (ERC), aportant per exemple videos demostratius –com un dels rumors sobre l’afició a l’onanisme via webcam d’un concursant de Fama, que també em va arribar, però confirmat amb un vídeo ben il·lustratiu). O que bo seria conèixer de primera mà si Joaquim Nadal ha rebutjat ser ministre de Foment per por a enfrontar-se al diari El Mundo des de Madrid; o si és veritat que Marina Geli no es parla amb el president Montilla i ell la vol fer fora del Govern fent-la secretària d’Estat; o conèixer de primera mà si Alícia Sánchez-Camacho pidola un despatxet a Madrid perquè no vol saber-ne res dels populars gironins i catalans, que li fan el buit. Cert? Fals? Déu ens empari per ser xafarders, però com deia Mercedes Milà, «Queremos saber»!

PD: Creieu convenient publicar estes línies com a columna d'opinió a El Franctirador del Diari de Girona? M'agradaria que opinareu.

1 comentari:

Anònim ha dit...

A mi no em sembla malament com a columna d'opinió. De fet, no estàs demanant que es publiquin els rumors (ho dius ben clar, com es fa i s'ha de fer es mantenen fora de les pàgines d'informació). Només reclames que la gent que envia aquest tipus d'informació la verifiqui. Igual llavors seria factible publicar-la...