6/3/08

Xiquets... ja fa olor a mascletà



Este post està especialment dedicat als «catalanets» que este any han decidit baixar amb mi a terres valencianes i deixar-se portar pels meus amics i per mi en la més festera i emocionant ruta fallera. Els valencians que em coneixen saben que no he sigut mai massa fallero, en el sentit més corporatiu de la paraula. Però això no treu que una mascletà, una nit de festa fallera o un xocotale en bunyols a les 7 del matí són de les coses que més m'agraden del Cap i Casal del País Valencià.

Prepareu-vos; començeu a olorar a pòlvora i a mascletà; feu-vos a la idea que el fetge patirà i l'estòmag també; compreu-vos calçat còmode perquè vos cansareu, i molt;... les Falles s'apropen i nosaltres cap allà.

Com que estic fart de sentir com els «catalanets» que baixen amb mi em diuen que «no serà per tant» cada vegada que els dic que es vagen fent a la idea de què patiran agobio i gent per totes bandes -i més este any que Pàsqua i Falles s'ajunten més que disfresses i el dia del bou en Rafelbunyol-, ací teniu dos imatges ben il·lustratives del què vos espera en una simple mascletà. Gent, gent i més gent. I pòlvora, pòlvora i més pòlvora. La gent que es veu és només d'un dels cantons i carrers que donen a la plaça de l'Ajuntament de València. ara ja vos podeu imaginar millor què vos espera. Ale, a preparar la maleta, el mocador faller i les ganes de festa.

PD: La feina, les eleccions i els meus viatgets laborals cap a Alacant dels últims dies m'han impedit actualitzar el bloc. Mil disculpes.