30/1/08

Mas, ni de dretes ni d'esquerres??


Este mateix matí ha eixit publicada al diaridegirona.cat l'entrevista que vaig fer ahir –amb la sempre agradable col·laboració fotogràfica d'Andreu Vilalta– al líder de CiU, Artur Mas. Més enllà de comprobar que segueix sent un Polític amb majúscules, d'aquells que saben com intentar (que no aconseguir) col·locar el missatge de torn es pregunte el que es pregunte, vaig poder constatar que cada dia Mas s'assembla més a Unió. Tenia entès, sobretot per gent de dins del seu propi partit, que Mas és un tio amb una visió àmplia, progressista i oberta de la societat. Però després de dos anys sense entrevistar-lo, he comprobat que ha radicalitzat el seu costat més conservador.

És evident que al costat de Duran, Mas no és un ultra, però la seua visió sobre la religió (la laïcitat a l'escola, per a ell significa que totes les religions tinguen cabuda), l'aposta per la família tradicional i judeocristiana, i no entendre ni de lluny què vol dir atorgar drets socials a un col·lectiu com l'homosexual, el col·loca molt a la vora del PP, d'Unió i de qualsevol altra formació netament conservadora.

Mas, no obstant, s'entesta a dir que els seus plantejaments no són ni de dretes ni d'esquerres. Bé, amb la meua ignorància per davant i el meu limitat coneixement de la teoria política (no voldria comparar el meu intel·lecte amb el seu, només faltaria...), jo diria que estos conceptes són, sense complexos, conservadors.

Podeu llegir l'entrevista completa ací
Les fotos de l'entrevista i la què està ací posada són d'Andreu Vilalta, i espere que la del bloc no me la vulga cobrar :P

1 comentari:

Anònim ha dit...

Gràcies per les cites ;)

Demà linko l'entrevista al meu Fotolog!